[Guide] Reglene for oppbevaring av regnskapsmateriale

ung forretningsmann som holder papirdokumenter i hendene

Sett deg inn i reglene for oppbevaring av regnskapsmateriale. Du finner dem her. Det er lenge siden det ble foreslått og vedtatt at oppbevaringstiden for regnskapsmateriale skulle reduseres fra ti til fem år. Nå er det omsider blitt lettere å kaste gamle og plasskrevende dokumentpermer. Innhold skjul 1. Kan pålegge mer enn fem års oppbevaringstid…

Dette innholdet får du tilgang til som plussmedlem: Miniforetak pluss
Ingen konto hos Miniforetak ennå? Opprett gratiskonto her – og få en kortfattet sammenligning av enkeltpersonforetak og aksjeselskap.

Se også

[Guide] Regelendringer og nye regler

Sist oppdatert 24.02.2024 Her finner du nye regler for næringslivet som er vedtatt og under planlegging. Jeg har gjort lete- og sorteringsjobben for deg, og har valgt ut det jeg mener er det viktigste for de fleste småbedriftene. Du finner de ferskeste endringene først, og kan lese deg «tilbake i tid». Jeg tenker alltid på…

Dette innholdet får du tilgang til som plussmedlem: Miniforetak pluss

Slik kommer du i gang med papirløst regnskap

Sist oppdatert 21.02.2023 Du kan motta reiseregningen og andre utlegg fra ansatte uten papirbilag. Og du kan oppbevare bilag digitalt. Se hvordan du slutter å kaste bort tid og penger på papirbilag. I 2014 kom regelendringen som gjør at du kan la ansatte skanne papirbilagene og sende reiseregningen elektronisk uten originale papirkvitteringer. Dermed ble det papirløse…

Dette innholdet får du tilgang til som plussmedlem: Miniforetak pluss