Unngå skyttergrava når kunder klager

Kunder klager i telefonen, representert ved sint kvinne.

Alle opplever at kunder klager. Det gjelder å lytte til dem, og bruke klagene konstruktivt.

Det er alltid en grunn for at en kunde klager, så det er ikke lurt å bare vifte dem bort eller hoppe i skyttergravene.

Åpent sinn når kunder klager

– Det er viktig at du tar imot klagene med åpne armer, for de kan hjelpe deg til å lage bedre produkter og yte bedre service. Det skriver Erhvervsbladet.

Bladet peker på at du må ta deg tid til å lytte til klagen, selv om den naturligvis alltid kommer på et tidspunkt da du har dårlig tid…

Hjelp til utvikling

– Det er mye bedre å få klagene og dermed få vite hva du skal gjøre bedre, enn at du aldri finner ut hvorfor kundene dine velger en konkurrent og kutter ut deg, sier Birgitte Dalsberg i konsulentselskapet Copenhagen Consulting Company til Erhvervsbladet.

Les også: Slik takler du jobbhverdagen under en personlig krise

Opprett konto her – og få en kortfattet sammenligning av enkeltpersonforetak og aksjeselskap.

Se også

[Guide] Skatteoppgjøret – slik klager du

Skatteoppgjøret kommer hvert år, men det er ikke sikkert at du er enig med skattemyndighetene. Vi viser deg hvordan du klager. Etter at du har fått skatteoppgjøret kan du klage på behandlinga du har fått. Klage på fastsettinga (ligningen) kan enkelt gjøres elektronisk på altinn.no på skjemaet RF-1117. Skjemaet kan brukes av alle som ønsker å…

Dette innholdet får du tilgang til som plussmedlem: Miniforetak pluss

[Guide] Slik unngår du tvangsmulkt

Skatteetaten har innført tvangsmulkt for å få deg til å levere pålagt rapportering innen fristene. Se mulige konsekvenser og hvordan du unngår tvangsmulkt-fella. I forbindelse med den nye skatteforvaltningsloven, har skattemyndighetene innført tvangsmulkt for å få norske bedrifter til å levere pliktige opplysninger. Du kan også bli nødt til å betale hvis det er åpenbare…

Dette innholdet får du tilgang til som plussmedlem: Miniforetak pluss

Kommentarer