Unngå skyttergrava når kunder klager

Alle opplever at kunder klager. Det gjelder å lytte til dem, og bruke klagene konstruktivt.
Det er alltid en grunn for at en kunde klager, så det er ikke lurt å bare vifte dem bort eller hoppe i skyttergravene.
Åpent sinn når kunder klager
– Det er viktig at du tar imot klagene med åpne armer, for de kan hjelpe deg til å lage bedre produkter og yte bedre service. Det skriver Erhvervsbladet.
Bladet peker på at du må ta deg tid til å lytte til klagen, selv om den naturligvis alltid kommer på et tidspunkt da du har dårlig tid…
Hjelp til utvikling
– Det er mye bedre å få klagene og dermed få vite hva du skal gjøre bedre, enn at du aldri finner ut hvorfor kundene dine velger en konkurrent og kutter ut deg, sier Birgitte Dalsberg i konsulentselskapet Copenhagen Consulting Company til Erhvervsbladet.
Les også: Slik takler du jobbhverdagen under en personlig krise
Kommentarer