[Video] Timeregistrering – verktøy du bør sjekke
Sist oppdatert 10.05.2023
Timeregistrering er noe stort sett alle norske bedrifter må forholde seg til. Her er noen norskutviklede verktøy du kan vurdere.
Her er noen norskutviklede tjenester for timeregistrering er verdt å merke seg. Vi gir en kort-kort presentasjon av et par av dem her:
Svenn (tidligere 24onoff)
Her er en spennende aktør, som har en gratis prøveperiode på 14 dager. Svenn (åpnes i ny fane) kom i 2017 med en ny versjon, som da var gratis for inntil 3 brukere/ansatte.
Nå er det betaling per bruker fra første bruker av systemet, men du må be om å få pristilbud.
Hvis du kun vil ha timeregistrering, er kanskje ikke dette systemet det du først velger, men det kan være verdt å teste det.
Du får tilgang til blant annet:
- Timeregistrering
- Prosjektstyring
- Fraværsliste (også registrering av ferie)
- Personalliste
- Kundeliste
- Egen app knyttet til tjenesten, med mulighet for bildeopplasting. Fungerer også hvis du er offline.
Som du ser av lista, har du her et verktøy som passer også i litt større bedrifter.
Enkeltpersonforetak eller aksjeselskap?
Timely
Timely (åpnes i ny fane), som gründeren Mathias Mikkelsen står bak, er et annet alternativ. Tjenesten leveres av det norske selskapet Memory, som har base i Oslo.
Timely er svært enkel å bruke, og hvis du har inntil 50 prosjekter, kan du greie deg med den billigste løsningen. Da kan du også opprette 3 teams. Dette koster 8 dollar/måned per bruker (årlig betaling).
Mer om hva du får:
- Automatisk tidssporing.
- Timepriser.
- Memory-integrasjon (oversikt over hvordan du bruker tida fordelt på ulike apper).
- Automatiske varslinger.
- Automatiske timelister.
Neste trinn koster 14 dollar/mnd. med årlig betaling per bruker. Her kan du opprette et ubegrenset antall prosjekter og teams. Her får du i tillegg det du får i den enkleste versjonen:
- Ubegrenset aktivitetslogg.
- Jira-integrasjon (knyttet til det digitale arbeidsverktøyet Jira, som jeg for øvrig ikke vet noe om).
- Zoom-integrasjon.
Fiken med modul for timeføring
En god nyhet for deg som fører regnskapet i Fiken, er at Fiken nå tilbyr timeføring som tilleggsmodul. Miniforetak samarbeider med Fiken, og jeg bruker selv tjenesten i flere bedrifter.
Timeføringsmodulen er et supert tilskudd og et løft. Enkel å bruke.
Yast
Yast (åpnes i ny fane) var et annet norskutviklet verktøy som hjalp deg å holde orden på tidsbruken.
Tjenesten ble lagt ned 1. mai 2019.
Hvilket system for timeregistrering bruker du?
Send meg gjerne en e-post og fortell hvordan du holder styr på jobbtimene dine!
Pålagt timeregistrering
Et interessant poeng i dette, er at du nå som hovedregel er pålagt å holde styr på hvor mye tid du har brukt på de ulike kundene. Dette gjelder i første rekke hvis du selger tjenester ut fra timeforbruk.
Se vår guide om når du er pålagt å dokumentere tida du har brukt. (Miniforetak pluss.)
Vi bruker 24onoff på telefon. Funker fjell, og billig er det å.
Ser ut som et aktuelt og interessant alternativ ja, Tor.
Jeg synst timeregistreringen som er i Cretica Faktura gjør det lett å føre timelister, vertfall om du er alene om å jobbe disse timene.
Hei! Interessant. Cretica ser spennende ut. Takk for innspill!
vi bruker 24onoff, super enkel å bruke og gode lister